BIP Poradni Psychologiczno Pedagogicznej w Krotoszynie

 Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczna Platforma
Usług Administracji Publicznej


Google
 



Wspieramy akcje:
Statystyka:
Połączyłeś się z adresu :
3.140.185.123.

Twój host: ec2-3-140-185-123.us-east-2.compute.amazonaws.com

  odwiedzin od 2014r : 2692
  dzisiaj: 23
  on-line: 2
  strona istnieje: 6545 dni
  ładowanie: 0.006 sek

Zasady współpracy z poradnią

 

Ważne informacje na temat zasad współpracy
między Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie,
a placówkami oświatowymi

Dokumentacja:

  • informacje przygotowywane przez nauczyciela/wychowawcę na temat dziecka/ucznia zgłoszonego do poradni oraz ankieta przygotowywana przez polonistę w przypadku trudności o charakterze dyslektycznym powinny być opatrzone pieczęcią placówki. Wymagane są: data, czytelny podpis osoby przygotowującej dokument oraz pieczęć i podpis dyrektora placówki,
  • zgłoszeń dzieci/uczniów, rodziców i nauczycieli chcących skorzystać z pomocy/oferty poradni należy dokonywać wykorzystując odpowiednie formularze dostępne na stronie internetowej poradni.

Organizacja pomocy realizowanej na terenie poradni:

Sugerowane terminy zgłoszeń:

  • badania gotowości szkolnej – maj-sierpień,
  • wydawanie orzeczeń, opinii i informacji – według potrzeb,
  • wydawanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego na kolejny etap edukacyjny – styczeń-maj,
  • pozostałe formy pomocy – według potrzeb i możliwości ich realizacji przez pracowników poradni.

     Warto, aby przedszkole, szkoła, placówka monitorowała ważność orzeczeń i przekazywała rodzicom informacje o konieczności zgłoszenia się do poradni w odpowiednim terminie.

Indywidualne osoby zainteresowane udziałem w:

  • sieciach współpracy i samokształcenia dla nauczycieli
  • zajęciach „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”
  • poszczególnych formach pomocy dla nauczycieli i rodziców ujętych w ofercie

wypełniają stosowny formularz zgłoszenia.


Organizacja pomocy realizowanej w terenie:

  • w miesiącach: wrzesień – październik pracownik poradni podczas wizyty w placówce, którą się opiekuje ustala zakres współpracy na bieżący rok szkolny.

Preferowane terminy realizacji poszczególnych form pomocy:

  • przesiewowe badania mowy – początek roku szkolnego,
  • przesiewowe badania wzroku i słuchu przy użyciu Platformy Badań Zmysłów – I półrocze roku szkolnego,
  • prelekcje i warsztaty dla rodziców – I półrocze roku szkolnego,
  • prelekcje i warsztaty dla nauczycieli – I półrocze roku szkolnego,
  • dyżury pracowników poradni – według potrzeb.

 

Przedszkole, szkoła, placówka organizująca prelekcję, warsztaty lub inną formę pomocy przeprowadzaną przez pracownika poradni ustala z nim:

  • termin spotkania,
  • miejsce spotkania,
  • liczbę uczestników,

Ponadto zabezpiecza:

  • sprzęt (np. laptop, projektor),
  • potrzebne materiały (np. kartki, pisaki, nożyczki itp.),
  • możliwość kopiowania materiałów dla uczestników,
  • oraz zgłasza potrzebę zorganizowania spotkania najpóźniej na miesiąc przez planowanym terminem na stosownym formularzu,
  • przedszkole, szkoła placówka zainteresowana procesowym wspomaganiem zgłasza zapotrzebowanie na stosownym formularzu.

Poradnia zastrzega sobie prawo do zmiany terminu spotkania, jeśli w podanym przez placówkę terminie specjaliści mają już zaplanowane inne zajęcia lub z powodu sytuacji losowych!